• STRATEGIE & ADVIES

  • DIENSTEN

  • BRANCHES

  • REFERENTIES

  • OVER ONS

  • BLOG & KENNIS

  •  

    Kiiwimi Online Marketing Logo - Advies - Campagnes - Inzicht
    Online marketing bureau - SEO - SEA - facebook - adverteren

    © 2017 Kiiwimi Online Marketing

    Bezoekadres:

    Noorderpoort 28

    5916 PJ Venlo

    Nederland

    Openingstijden kantoor:

    Ma - Vrij: 08:00 - 18:00

     

    Avonduren en weekenden:

    06-51 70 20 97

    Contact:

    06 51 70 20 97

    info@kiiwimi.nl

    Disclaimer | Algemene voorwaarden | Privacy statement

    • LinkedIn - Black Circle
    • Twitter - Black Circle
    • Facebook - Black Circle

    Hoe online marketing Venlo vooruit helpt

    17/01/2017

    Een website die voor je werkt! Hoe?

    10/11/2016

    Internationale SEO optimalisatie?!

    30/08/2016

    B2B online marketing | 5 dingen om rekening mee te houden

    26/07/2016

    LinkedIn wachtwoorden hack uit 2012 zorgt nu voor problemen | Update handleiding voor LinkedIn wachtwoorden.

    07/06/2016

    Bent u klaar voor de nieuwe Google Mobile update?

    03/06/2016

    Hoe stel ik een goede online marketingstrategie op?

    25/05/2016

    Facebook geschikt om bouwkavels of woningen te verkopen?

    03/05/2016

    Video advertising: volop kansen

    21/04/2016

    Google verandert 'zomaar' even alles

    14/04/2016

    Please reload

    Recente berichten

    Een website die voor je werkt! Hoe?

    10/11/2016

    Video advertising: volop kansen

    21/04/2016

    Hoe online marketing Venlo vooruit helpt

    17/01/2017

    1/4
    Please reload

    Uitgelichte berichten

    B2B online marketing | 5 dingen om rekening mee te houden

    7/26/2016

    |

    Sander Görtjes

     

    Vanuit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat gedurende mijn dienstverbanden aan de bedrijfszijde van online marketing, ik te maken heb gehad met een breed pallet aan taken en verantwoordelijkheden. Dusdanig divers dat je continue een aantal petten draagt, je bent immer verantwoordelijk voor de online presentatie van je bedrijf; iets wat een ontzettend grote waarde vertegenwoordigd, of je wilt of niet. Hoe ga je daar mee om? Wat moet je daar mee doen (en wat kún je er mee doen)? Daarom deze 5 tips voor online B2B marketeers:

     

     

    1. Zorg voor een betrouwbare basis

    Hoe je het ook wendt of keert, werken vanuit een marketing en communicatie structuur werkt het beste en efficiëntste. Bekijk dus altijd wat de doelstellingen zijn, welke middelen en infrastructuur daarbij past en welke doelgroep gevoelig is voor online communicatie. Kies een positie t.o.v. je concurrenten en doelstellingen, al dan niet gebaseerd op data en inzichten en versterk dat, bouw het uit en durf te experimenteren binnen je doelgroepen. Jij en jouw team zijn de sleutel tot succes!

     

     

    2. Betrek IEDEREEN

    Als online marketeer (of eigenaar/directeur) bij een B2B organisatie mag je iedere dag de brug tussen Marketing, Communicatie en Sales slechten. Door iedereen in een vroeg stadium te betrekken kan iedereen zijn input leveren en kun je strategie en planning daarop aanpassen. Herken je deze traditionele typeringen;

    • Sales wil leads, de rest is ‘marketing-praat’

    • Communicatie wil het merk opbouwen en bereik creëren

    • Marketing wil data en een bevestiging dat hun strategie werkt

    Als online marketeer bezit je de data, inzichten en kennis om dit inzichtelijk te maken. Spendeert jouw bedrijf het toegewezen budget goed? Krijgt sales de leads die ze vragen? Nee? Waarom niet?* Als je vooraf paaltjes slaat en samenwerking initiert, kun je iedereen laten zien waar het schort binnen jullie strategie en waar gezamenlijk nieuwe ideeën en oplossingen moeten ontstaan.

     

    *Wist je dat er slimme oplossingen zijn om zowel Sales, als Marcom tevreden te stellen en te rapporteren op harde KPI’s?

     

     

    3. Bouw het beste wat je kunt, en nu!

    Steeds meer bedrijven leren hoe ze online tot hun kernspeelveld maken, hoe ze effectief communiceren en hoe ze leads genereren om hun sales aan de gang te houden. Kern in elke strategie is dat je website ‘rock-solid’ is, dus je techniek, je CMS, je vormgeving, je conversies en je customer journey. Dit wordt alleen maar belangrijker als je internationaal opereert, dus zorg er dan ook voor dat je hier echte professionals voor inschakelt die verder gaan dan een ‘mooi plaatje’ of ‘goede communicatie strategie’. Jouw taak is het bedrijf klaarmaken voor online, en dan past een traditioneel bureau daar niet altijd helemaal in. Hoor je sales al klagen?

     

     

    4. Denk na over je echte doelen

    Een goede online strategie zorgt ervoor dat mensen (die werken dus bij bedrijven) zich bewust maken van je aanbod, je diensten of producten en begrijpen wat de toegevoegde waarde kan zijn.

     

    Wil je dan je daadwerkelijk nieuwe aanvragen krijgt? Zorg dan ervoor dat je je online kanalen (Google optimalisatie, Google adverteren, Facebook, LinkedIn, E-mail marketing en je content) op orde hebt, je begrijpt aan wie je je boodschap moet richten en dat je echt iets te bieden hebt, een whitepaper, exclusieve folder, aanbieding, give-away of echt iets waar de potentiele lead op zit te wachten. Heb je dit niet of niet voor elkaar, stel het dan uit, want je krijgt maar 1 kans op een eerste indruk. En in de wereld van online is je bereik vrijwel altijd ontzettend veel groter dan 5 dagen beurs, of 5 dagen een telesales agent laten bellen. Jij staat dus voor kwaliteit.

     

    Wil je gewoon bereik creëren en je branding een impuls geven? Denk dan na over een goed verhaal, iets wat tot de verbeelding spreekt, een campagne die je bedrijf positioneert i.p.v. dat je gaat jagen op een conversie. Saillant detail? Onze branding campagnes resulteren vaak in evenveel conversies (op middellange termijn) als conversie campagnes.

     

     

    5. Meet, leer en verbeter

    Wanneer je je website en campagnes goed inricht kun je vrijwel alles meten, van welke campagne het beste presteert, tot welke accountmanagers nieuwsbrief de meeste aanvragen opleverde. Tevens kun je berekenen wat de ROI is van een campagne. Dit klinkt alsof iedereen het doet, maar we komen het al te vaak tegen dat het simpelweg niet gedaan wordt; door gebrek aan kennis, gebrek aan inzicht of simpelweg dat je er geen erg in hebt.

     

    Heb je vragen, mail of bel gerust geheel vrijblijvend natuurlijk! sander@kiiwimi.nl of 0651702097

     

     

    Tags:

    online marketing

    B2B

    lead generatie

    SEO

    online campagnes

    b2b marcom

    online plan

    marketingstrategie

    Sales

    Please reload

    Volg ons

    Adverteren

    B2B

    Branding